Minister zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Miroslav Lajčák predstavil dnes v Bratislave nový branding Slovenska  – „značku Slovensko“, ktorou sa zjednocuje prezentácia krajiny v zahraničí. Návrh z dielne agentúry Creative Department pracuje s grafickým stvárnením sloganu „GOOD IDEA – SLOVAKIA“.

„Ide o výsledok niekoľkoročného procesu, aký nemá v slovenskej histórii obdobu,“ konštatoval minister M. Lajčák. „To, čo prezentujeme dnes, je podložené na seba nadväzujúcimi domácimi i zahraničnými analýzami, odbornými štúdiami a tiež širokou verejnou diskusiou a prieskumom verejnej mienky. Nová značka odráža to, čo si občania želajú, aby sa s krajinou spájalo a čo ju charakterizuje: rôznorodosť, vynachádzavosť, vitalita a autentickosť ,“ zdôraznil.

Minister M. Lajčák zároveň poukázal na skutočnosť, že tvorba značky krajiny je dlhodobý proces, ktorému sa MZVaEZ SR kontinuálne venuje už od roku 2009. Jej vytvorenie v podobe ideovej a vizuálnej identity krajiny je vyvrcholením koncepčného úsilia MZVaEZ SR v oblasti jednotnej prezentácie SR v zahraničí. Hlavnými cieľmi uvedeného procesu je zvýšiť atraktivitu SR pre zahraničných záujemcov o oblasť cestovného ruchu, zlepšiť podmienky na prilákanie zahraničných investícií do SR, podporiť export slovenských výrobkov na svetové trhy a komunikovať značku krajiny aj prostredníctvom slovenskej kultúry a športu.

V rámci anonymnej otvorenej súťaže návrhov vybrala víťazný návrh porota zložená z odborníkov z radov nezávislých expertov a zástupcov štátnej správy. Víťazný návrh využíva grafické písmo svetoznámeho slovenského typografa a grafického dizajnéra Petra Biľaka.

Súčasťou procesu brandingu je aj zjednotenie vizuálnej identity štátnej správy, ktorá nahradí doterajšie vzájomne nesúrodé logá jednotlivých orgánov štátnej správy.

Snímka

https://www.mzv.sk/aktuality/detail/-/asset_publisher/Iw1ppvnScIPx/content/minister-m-lajcak-predstavil-novu-znacku-slovensko?p_p_auth=cCBpA3My&_101_INSTANCE_Iw1ppvnScIPx_redirect=%2F

-en-