Názov projektu: Human Rights Education (Vzdelávanie o ľudských právach)

Číslo zmluvy projektu: 2020-1-SK01-KA229-078211

Trvanie projektu: 1.10.2020 – 31.8.2023

Rozpočet projektu: 35 890€

Projekt s názvom Human Rights Education bol medzinárodným partnerstvom 6 škôl s hlavným cieľom zlepšiť úroveň inovatívnych pedagogických postupov vo vzdelávaní s osobitným dôrazom na vzdelávanie v oblasti základných ľudských práv. Projekt vychádzal z predpokladu, že osvojenie si teoretických východísk o ľudských právach sa najskôr odzrkadli aj v zlepšení vzťahov medzi žiakmi, ich učiteľmi a následne aj na lokálnej úrovni v miestnej komunite. Partnerstvo zahŕňalo tieto krajiny: Chorvátsko, Portugalsko, Rumunsko, Španielsko, Turecko a Slovensko, ktorá bola zároveň koordinátorom projektu. V čase podania prihlášky o grant platilo, že jediným nováčikom v programe Erasmus+ bola chorvátska škola.

Rozhodnutiu realizovať projekt s touto tématikou predchádzala diskusia v priestore eTwinning, pričom sme dospeli k záveru, že každý z týchto 6 projektových partnerov mal určité vedomosti o aspoň jednej konkrétnej inovatívnej pedagogickej praxi, ktorú chceli všetci ostatní získať s cieľom zlepšiť prax na svojich školách. Zároveň sme verili, že spoločným úsilím sa nám podarí propagovať kolaboratívne učenie, zlepšenie kritického myslenia, kreatívneho myslenia a zručností pri riešení problémov medzi našimi študentmi.

Naša motivácia k realizácii projektu vychádzala z Deklarácie OSN o ľudských právach, ktorá bola vypracovaná Radu pre ľudské práva v roku 2010, ako aj z „Parížskej deklarácie“ z roku 2015, ktorá zabezpečuje, aby deti získali sociálne, občianske a interkultúrne presadzovaním demokratických hodnôt a základných práv, sociálneho začlenenia a nediskriminácie.

Účasťou v projekte sme mali za cieľ zvýšiť empatiu, toleranciu a rešpekt a zvýšiť sebavedomie študentov. Navyše stále veríme, že implementáciou „HRE“ môžeme znížiť prípady s disciplinárnymi problémami, prispieť k zlepšeniu školskej dochádzky a zlepšeniu vzťahov v triede, domácnosti i na ulici.

Študenti pod vedením svojich učiteľov pracovali na témach, ako sú: dejiny vzniku ľudských práv, kyberšikana, školská personálna politika, vytváranie nástrojov na prevenciu zneužívania ľudských práv, alebo tzv. peer learning.

Pre účastníkov projektu sme pravidelne organizovali stretnutia s cieľom na zvýšiť motiváciu k podpore tejto neľahkej témy. Cieľové skupiny nášho projektu tvorili všetci študenti a učiteľov z partnerských škôl, ďalší participujúce inštitúcie a miestne agentúry a spolky na podporu rovnosti medzi ľuďmi.

Vďaka práci v zmiešaných medzinárodných workshopoch študenti získali priamu skúsenosť s európskym rozmerom spolupráce.

Správy účastníkov: